{jcomments on}

Rozliczenia

Drodzy Państwo chcemy rozliczyć się przed Państwem z naszej działalności. Zwłaszcza ważna jest dla nas transparentność w zakresie finansów. Zyskujemy pieniądze od darczyńców na ratowanie zwierząt w potrzebie - należy im się informacja zwrotna, na co te pieniądze są przeznaczone.
Wiemy, ze bywa do fundacji różnych ograniczone zaufanie... i z mediów wiemy że jest to nie bezpodstawne.
My stawiamy na przejrzystość działań w tym drażliwym i jakże ważnym temacie jakim są środki finansowe.

Zależy nam abyście Państwo zapoznali się ze Sprawozdaniami, które zawierają konkretne informacje o tym co robimy i na co przeznaczamy przekazane przez Was środki finansowe. Niestety nie mamy możliwości jak dawniej stosowania rozliczeń cząstkowych, tzn. rozliczania każdego pieska z osobna wynika to z tego, że obecnie sami sprawujemy opiekę nad naszymi podopiecznymi, co zajmuje nam praktycznie cały " wolny" czas. Oprócz tego jesteśmy w fundacji Wolontariuszami i musimy zarabiać na życie... Nie wspominamy nawet o naszym osobistym życiu, planach i potrzebach. Sprawozdanie Finansowe i Sprawozdanie Merytoryczne daje tak naprawdę jasny i skondensowany obraz pracy fundacji. Wiemy, że takie roczne rozliczenie wystarczy abyście Państwo mogli wyrobić sobie opinię o nas, ocenić nasza pracę i zadecydować, czy chcecie być z nami.
Dziękujemy Wam za każda pomoc i każde wsparcie

-----------------------------------------------------------

Sprawozdanie za 2014

I

Sytuacja jeśli chodzi o podopiecznych w roku 2014 przedstawiała się następująco :
W okresie obejmującym sprawozdanie pod bezpośrednią opiekę fundacji trafiło 87 psów i 2 koty w tym 50 psów przebywało w domach tymczasowych, 39 w hotelikach, dwa psy przebywały w hoteliku a później w domu tymczasowym. Koty przebywały w domach tymczasowych.
Kategorie wiekowe psów w fundacji w roku 2014
Powyżej 10 roku życia: 34 psy /39,10%/
Pomiędzy 5 - 10 rokiem życia: 21 psów / 24.10%/
Poniżej 5 roku życia: 32 psy / 36,80% /
Zwierzęta powyżej 5 roku życia uznaje się jako psy z obniżonymi szansami na adopcję, psy powyżej 10 roku życia to zwierzęta nieadopcyjne, one często pozostają w fundacji do końca życia. Psy do 5 roku życia mają spore szanse adopcyjne. W fundacji w roku 2014 było 63,2 % psów z małymi i bez szans adopcyjnych i 36,8 % ze sporymi szansami adopcyjnymi.

II

W okresie rozliczeniowym na cele statutowe zostało wydane 59936,28 zł W bezpośrednim przeliczeniu na jednego podopiecznego to kwota 673,44 zł. Podstawowe wydatki na podopiecznego:
1. Kastracja sterylizacja: 150 - 250 zł
2. Szczepienia : 50-70 zł
3. Koszt miesięczny hoteliku : 300 zł / lub ew karma dla DT: 100 zł
--------------------------------------------------------------------------------------------
razem od 300 do 620 zł / zakładając, że pies wyjdzie z fundacji do miesiąca a takich psów jest w fundacji 36,80% /
Są to kwoty bez kosztów leczenia - tylko podstawowe wydatki.
Średni czas wyjścia psa z fundacji o ile jest to pies adopcyjny to ok 1 mc - 1,5 mc. Jednak najczęściej są to psy nieadopcyjne /39,10%/, które w fundacji przebywają miesiącami, lub do końca życia lub psy o obniżonych szansach / 24.10%/, których okres pobytu w fundacji do adopcji to 3-6 mc.

III

Niestety tradycyjne wydaliśmy dużą kwotę na transport. Na zużycie materiałów i energii wydana kwota 16998,01 zł. Z tego zapewne ok 12-13 tys za transport reszta za zakup materiałów do do sprzedaży : gadżetów itp...
Ponosimy duże koszty związane z transportem bowiem fundacja działa na terenie całej Polski. Pies niekiedy musi przejechać setki kilometrów by trafić do domu tymczasowego lub domu adopcyjnego. Dotyczy to zwłaszcza psów starszych, które w miejscu pobytu nie mają szans na adopcję leczenie. Dotyczy to psów, których życie jest zagrożone. Organizujemy tez transporty staruszków ze schronisk do domów. To są duże koszty jak widać i mniejsze nie będą !

IV

W roku 2014 fundacja nie zatrudniała żadnego pracownika, wszystkie osoby pracujące na rzecz fundacji są wolontariuszami za co im serdecznie dziękujemy !

V

nformuję, że tak jak w poprzednich latach również w tym okresie rozliczeniowym z własnych środków i utrzymywałam strony internetowe fundacji w tym: stronę fundacji i KLUBU JAMNIKA / comiesięczna opłata za administracje strony /.Pokrywałam również koszty utrzymania części zwierząt pod nasza opieką w tzw. Płatnych domach tymczasowych. Są to koszty udokumentowane w postaci potwierdzeń przelewów z mojego prywatnego konta, rachunków, dokumentów pocztowych. Wykaz tych płatności posiadam do ew wglądu osób zainteresowanych.
http://www.jamnikiniczyje.pl/index.php
http://projektjamniki.pl/klub/

Prezes Zarządu Edyta Jacuńska

-----------------------------------------------------

Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom i osobom, które wspierają naszą działalność. To dzięki Wam możemy pomagać - bez tej pomocy nie byłoby FJN ! Bądźcie z nami !

---------------------------------

Uwaga: Każde zdjęcie powiększa się po kliknięciu w jego pole. Możemy przesłać na życzenie Państwa dokumenty w formacje word lub pdf. W tym celu prosimy napisać do nas : poczta@jamnikiniczyje.pl

----------------------------------

Sprawozdanie merytoryczne Zarządu

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------

Rachunek Zysków i Strat / rzis /

 

-----------------------------------

Blians

 

 


 

 

 

Sprawozdanie za 2012-2013

I

Fundacja Jamniki Niczyje w podanym okresie rozliczeniowym przyjęła pod opiekę 120 psów. W tym czasie wydatków na cele statutowe było: 61215,76 co daje w przeliczeniu na każdego z psów kwotę : 510,13 zł. Jest to kwota bardzo niewielka biorąc pod uwagę nawet podstawowe wydatki na każdego pieska / kastracja, sterylizacja ok 250 zl, szczepienia ok 80 zł mc hoteliku pok 300 zł / wiadomo też, że w niektórych przypadkach koszty leczenia są wysokie, bo zwykle trafiają do nas psy w największej potrzebie / np koszt leczenia i utrzymania Laury wyniósł 6095,65 zł /.Często trafiają do nas psy chore, wymagające leczenia, staruszki.

II

Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała żadnego pracownika, wszyscy jesteśmy wolontariuszami, jedyny koszt jaki ponosimy dotyczy usług księgowania to kwota niespełna 300 zł / mc. Dodam, że prowadzimy tzw pełną księgowość. Przy okazji dziękujemy naszej skrupulatniej księgowej Pani Joannie Dyniewicz za prowadzenie spraw finansowych fundacji

III

Niestety duże koszty ponosimy na cele transportowe, bowiem nasza działalność nie jest lokalna. Fundacja działa na terenie całej Polski, psy trafiają do hotelików, domów tymczasowych w najprzeróżniejszych miejscach. Czasami zwierzę musi pokonać setki kilometrów żeby trafić do miejsca swojego pobytu. Pomagamy też w transportach psów starych ze schronisk do domów stałych, gdyż czasami jest to jedyna szansa na ich adopcję i zarazem poprawę bytu psa. Na to wydaliśmy w okresie rozliczeniowym kwotę 9504, 95 zł

IV

Informuję, że w okresie rozliczeniowym z własnych środków zakupiłam i utrzymywałam strony internetowe fundacji w tym: stronę fundacji i KLUBU JAMNIKA / comiesięczna opłata za administracje strony / . W okresie rozliczeniowym pokrywałam też z własnych środków koszty telefonu fundacyjnego. Podobnie było z materiałami biurowymi. Pokrywałam również koszty utrzymania części zwierząt pod nasza opieką w tzw. Płatnych domach tymczasowych. Są to koszty udokumentowane w postaci potwierdzeń przelewów z mojego prywatnego konta, rachunków, dokumentów pocztowych. Wykaz tych płatności posiadam do ew wglądu osób zainteresowanych.
http://www.jamnikiniczyje.pl/index.php
http://projektjamniki.pl/klub/

Prezes Zarządu Edyta Jacuńska

-------------------------------------------------------------

Dziękujemy serdecznie wszystkim darczyńcom i wszystkim, którzy przyczynili się do wsparcia naszej działalności w jakikolwiek sposób służąc swoim czasem, pomocą w transporcie czy rozpowszechnianiem naszej działalności. Wszystkie te działania składają się na odmianę losu tych 120 psich istnień ! Serdecznie dziękujemy w imieniu jamników niczyich, które dzięki Państwa wsparciu stają się czyjeś !

-------------------------------------------------

Uwaga: Każde zdjęcie powiększa się po kliknięciu w jego pole. Możemy przesłać na życzenie Państwa dokumenty w formacje word lub pdf. W tym celu prosimy napisać do nas : poczta@jamnikiniczyje.pl

------------------------------------------------------------

Sprawozdanie merytoryczne Zarządu

---------------------------------------------------------------------

Rachunek Zysków i Strat / rzis /


---------------------------------------------------------

Blians

--------------------------------------------------------

Angus

ING BANK ŚLĄSKI Spółka Akcyjna
89 1050 1070 1000 0023 6437 4286

SWIFT: INGBPLPW
Fundacja Jamniki Niczyje
ul Łagodna 85/4
43-300 Bielsko Biała

Logowanie